Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 17. februar 2013

Uventede gæster på en hverdag

”Vi kommer og kigger på Jeres computere, giver I så lidt mad?”

Så i løbet af et par timer, blev der banket en menuplan frem, af alt godt fra fryserens bund J Egentligt burde det stresse mig helt vildt, men ikke denne gang. Jeg vidste, hvad jeg havde… og så skulle det bare ”samles”. En hurtig og lækker hverdagsmenu, som krævede et minimum af arbejde.

Som forret (desværre også det eneste billede jeg fik taget) havde jeg valgt små hapsere m. stegt tun og røget laks. Jeg havde godt nok haft de røgede østers i tankerne, meeeen… vores gæster er ikke de store eksperimenterende udi nyt mad. Selv den stegte tun, var at strække den langt J

Hovedretten som var kyllingeret, er nok noget af det nemmeste at lave. Ingredienserne skal bare kyles i et ildfast fad og så i ovnen. En simpel salat af hvidkål, gulerødder og ærter og en ”næsten” 1000’ende islænder dressing Ikke et øje var tørt.

Desserten var gammeldags rababerkage. Grøden havde jeg allerede i fryserne, så jeg skulle kun knuse makroner og piske fløde. Som altid Igen havde jeg selvfølgelig lavet for meget, så svogeren fik resten med hjem til sin rabarber-elskende far.  

En rigtig hyggelig aften, på trods af den korte forberedelsestid J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar