Farmors opskrifter fra 1946

torsdag den 24. august 2017

Lækre fyldte squash


Midt i squashsæsonen handler det virkeligt om at holde fokus. I alt fald hvis man som jeg… overdriver… og har ikke mindre end 7 planter. Fyldte squash… er dog altid et hit. Og man kan jo variere fyldet efter smag og behag.

Fyldte squash til 4 personer:

2 halverede og udhulede squash
500 g hakket oksekød
1 hakket løg
2 finthakkede gulerødder
1 finthakket rød peber snack
3 fed finthakkede hvidløg
2 spsk. cremefraiche
2 spsk. ketchup
Salt og peber
… skiver af alm. skæreost – eller revet ost

Svits hurtigt løg og hvidløg – de må ikke blive brune
Tilsæt det hakkede oksekød og steg til det falder fra hinanden
Vend de øvrige grønsager i
Lad blandingen simre 5 minutter
Tilsæt cremefraiche og ketchup og bland det godt
Forvarm ovnen til 200 grader
Afkøl fyldet en anelse
Smag fyldet til med salt og peber
Fyld fyldet i squashene... og bag dem i 30 minutter 
Læg ost på… og bag i yderligere 15 minutter

3 kommentarer:

  1. Mums, hvor ser de lækre ud :-) Jeg savler som altid, når jeg er inde på din blog :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Louise... så må du i gang, de er så nemme at lave...

      Slet
  2. Jeg har lavet dem et par gange, men da jeg er vegetar, har jeg brugt en vegetarisk fars. De bliver super lækre - også når jeg putter fyldet i peberfrugter.

    SvarSlet