Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 21. juli 2015

Varm kartoffelsalat med med snackpeber og timian


Varm kartoffelsalat var lige hvad, jeg havde lyst til... og da jeg havde glemt at tage kød op af fryseren... det kunne have været fars til deller, koteletter eller kylling, måtte jeg ty til det nemmeste i hele verden... cocktailpølser. Sådan endte mit tilbehør som hovedret :-D Vi spiste rub og stub, selvom der meget.

Varm kartoffelsalat
2 personer:
6-7 mellemstore (nye) kartofler i mundrette stykker
En ½ rød snackpeber i strimler
1 grofthakket løg
1 spsk. smør
1 tsk. friske timian blade
3 spsk. eddike
3 spsk. sukker
3 spsk. kogevand fra kartoflerne
Salt og peber
Evt. 200 g cocktailpølser
Kog kartoflerne i 5-6 minutter og hæld vandet fra... gem lidt til senere

Svits løg og snackpeber i smør... de skal være bløde og klare
Tilsæt timian, eddike, sukker og kogevand... og lad det simre til det bliver en anelse tyk i konsistensen. Smag til med ekstra sukker eller eddike hvis nødvendigt
Hæld kartoflerne i gryden og vend jævnligt i dem, indtil de er gennemvarme. Kartoflerne skal selvfølgelig ikke stege
Smag til med salt og peber... og server med ekstra frisk timian på toppen


Skal salaten bruges som hovedret, kan du, som jeg bruge cocktailpølser... hvis du har glemt at tage andet op af fryseren :-D
Del pølserne i to... og steg dem på en varm pande, inden de vendes i kartoffelsalaten. Mums!! Nem og lækker sommer-mad :-D




Ingen kommentarer:

Send en kommentar