Farmors opskrifter fra 1946

mandag den 2. december 2013

Squash-tærte med bacon


Hold nu op... den opskrift skulle jeg have haft i sommers, da jeg havde uanede mængder af squash i kolonihaven. I stedet måtte jeg købe, men det var klart alle pengene værd. Magen til lækker tærte skal man lede længe efter.

Opskriften har jeg fundet hos Kollegiekokkene... en skøn blog, jeg kun for ganske nylig er faldet over. Jeg vil på det stærkeste opfordre til, I kigger forbi.

Opskriften... som jeg næsten har fulgt slavisk kommer her.

Ingredienser:
400g reven squash (med skal)
1 stort hakket løg
125g bacon i tern (fedtet skal bruges)
100g revet ost (halvt ekstra lagret og halvt roquefort)
2 dl mel
1 tsk. bagepulver
5 æg
Salt og peber

Steg bacon på en pande... og tilsæt løggene. De skal kun lige være klare
Pisk æggene... sigt mel og bagepulver i massen og pisk det grundigt, så der ikke er store mel-klumper
Vend hurtigt de øvrige ingredienser i
Hældes i en smurt tærteform og bages ved 200 grader i ca. 30 minutter



Muuummss... den blev lækker. Som sagt... æren for tærten er ikke min, men Kollgiekokkene's.


4 kommentarer:

  1. Vi vil skam heller ikke tage opskriften alene. Det er en min kæreste laver regelmæssigt mens der er sæson for squash, og hun har den med hjemme fra sin mor hvor den er i bogen hvor der skrives af fra dameblade, andres hæfter eller kogebøger man har til låns.

    Skulle man i øvrigt komme til at kokkerere for en vegetar får man også en fin smag hvis man erstatter bacon med ristede nødder, meeeen ;)

    Hilsen Lasse
    www.kollegiekokkene.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lasse.

      Tak for din kommentar :-D

      Rart at vide... jeg kan bruge nødder, hvis en vegetar kom forbi... så må vi bare håbe, at vegetaren ikke også lider af nøddeallergi :-D

      - Pia

      Slet
  2. Fantastisk opskrift spørgsmålet er nu om den kan fryses ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kan fint fryses, smager også fantastisk derefter

      Slet