Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 24. november 2013

Geniale knækbrød, bløde brud og croutoner


Søndag... og i bage-humør. Kæresten forsøgte at sove en julefrokost brandert ud af kroppen. Men med hjælp fra Kenwooden, fik jeg ham på højkant :-D Ha ha... syntes ellers ikke, jeg larmede så meget... selvom jeg med vilje overdrev en anelse, når dejene fik en ekstra omgang på højeste gear, aldrig er dej blevet æltet meget på matriklen ;-D 

Hvad fik jeg så bagt?? I Rema havde jeg fundet en pose til knækbrød. Nemmere kan det vist ikke gøres. Nemt, billigt og velsmagende.


Snorlige blev de ikke, men ganske godt gået efter øjemål, hvis jeg selv skal sige det. 

Brød var jeg også løbet tør for. Så det blev til lækre bløde gulerods-brud (selvom favoritten stadig er med squash).


Opskriften er den gamle med små ændringer. Squash er udskiftet med gulerødder og solsikkekerne med græskarkerner. Du finder opskriften her.

Nu der var gang i ovnen, kunne jeg ligeså godt lave lidt croutoner af nogen "gamle" boller. De forsvinde faktisk hurtigere en chips, så det er ikke så ring' endda ;-D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar