Farmors opskrifter fra 1946

fredag den 30. august 2013

Lækre squash boller


Igen, igen… står der squash på programmet. Jeg har så mange i øjeblikket, at der daglig skal udspekuleres en plan. Min favorit squash bolle (brud) er stadig store squash-brud, men denne kan sagtens gå hen og blive en rival.

18 stk.
1 pakke gær
3 dl vand
1 dl olie
3 æg
5 tsk. Salt
5 tsk. Sukker
1000g mel
100g solsikkekerner
200g reven squash (den bløde midte skal ikke med, men kan evt. gemmes til en blended squash suppe)
50g rug-kerner… eller andre kerner

Opløs gæren i vandet og tilsæt de andre ingredienser.

Ælt dejen godt sammen, inden den stilles til hævning i 1 time… ok min fik så lov at hæve i 2, da jeg igen havde problemer med computeren. Min kære svoger kom forbi og fik løst problemerne med browser, cookies og ”jeg skal komme efter dig”. Han er ved gud ikke særlig imponeret over mine computer kundskaber J

Bollerne formes… pensles med æg og drysses evt. med salt. Bag bollerne i 20 minutter ved 200 grader.

Lækker lækker bolle med god krumme og skøn ”sejhed”. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar