Farmors opskrifter fra 1946

mandag den 24. juni 2013

Jordbær med basilikum


Jordbær med basilikum er klart min favorit dessert af alle. Den er såre simpel og smager hammerende godt. Har du ikke prøvet jordbær med basilikum, er du klart gået glip af noget.

Det eneste du skal bruge er:
Jordbær
Sukker
Frisk basilikum

Rens jordbærrene
Blend sukker med basilikumblade
Drys over jordbærrene og stil på køl

Tag ud af køleskabet en halv times tid før servering... og server den med let pisket fløde eller til is.


10 kommentarer:

  1. Det ser nu lækkert ud, så måske man skulle prøve med jordbær og basilikum når jeg nu har en masse frisk basilikum :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gør det... du fortryder det ikke ;-D

      Slet
  2. Hold da op....det har jeg godt nok aldrig hørt/set før..... men ja det skal da helt sikkert prøves !! Elsker både jordbær og basilikum :)
    ~Vivi

    SvarSlet
  3. Mmm det ser lækkert ud! Hvor meget sukker og basilikum bruger du til en alm bakke jordbær?

    Vh Jennifer

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jennifer ;-D

      Ja, det er jo lidt på slump, men til 500g jordbær bruger jeg ca. 1 dl sukker og en en god håndfuld basilikumblade.

      En enkelt gang har jeg lavet dem med rørsukker, men det vil jeg ikke anbefale, smagen blev "forkert".

      Husk... den overskydende sukker/basilikum-lage kan serveres ved siden af, her bliver den ialtfald aldrig smidt ud :-D

      Slet
    2. Super, så må jeg ha det afprøvet! Med både frisk basilikum, modne jordbær og rigelige mængder sukker i køkkenet er der jo ingen undskyldning ;)

      Og tak for tippet med rørsukker, det holder jeg mig fra :)

      Slet
    3. ;-D Håber du sender en tilbagemelding :-)

      Slet
    4. Jeg har prøvet det her til morgen - og hold da op hvor er det lækkert! :) Faktisk så lækkert, at jeg var nødt til at dele det på min blog - selvfølgelig med henvisning til dig :) Håber det er ok :)

      Slet
    5. Hej Jennifer :-D

      Det glæder mig... og tusinde tak for din tilbagemelding :-)

      Slet