Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 14. april 2013

Soja-mandler


Så bliver det vist ikke nemmere… det skulle da lige være, hvis man spiser mandlerne direkte fra posen og skyller efter med soja J Men jeg vil nu til enhver tid, fortrække dem tilberedte med en stor, kølig og skummende øl.

Kom mandlerne i en frysepose og overhæld med soja… min favorit.

Er ret sikker på, hvilken som helst soja virker… lad mandlerne trække 3-4 timer.

Lad mandlerne dryppe af i en sigte og sæt dem i en 160 grader varm ovn i 20 minutter. Rør i mandlerne af og til.

Hvis du er til det søde, prøv mine Brændte mandler
 
Følg mig via Bloglovin' J

2 kommentarer:

  1. Disse mandler har jeg lavet kilovis af... Mums de er gode.
    Jeg laver dem med solsikkekerner til grønne salater....

    Vi brugte som snacks i den personalekantinen jeg arbejdede i, før jeg kom i vuggestuen.
    - Det er i grunden lang tid siden jeg har lavet dem... :-)

    Kh
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne

      Tak for din søde kommentar... ja, de er virkelig gode.

      Åhh ja... det er længe siden, jeg har ristet solsikkekerner. Hos os går de også som varmt brød. Tak fordi, du mindede mig om dem.

      - Pia

      Slet