Farmors opskrifter fra 1946

torsdag den 3. januar 2013

Blinis med rejer og krabbekød


En forret som denne… er nok nærmest noget af det nemmeste at lave. J Små lækre hapser, der kan varieres i det uendelige.

12 blinis
1 æg
1½dl skummetmælk
1 tsk. bagepulver
1 tsk. salt
½ tsk. chiliflager
Det hvedemel dejen kan tage (I dette tilfælde kom jeg op på 5-6 spsk.)

Alle ingredienserne blev pisket godt sammen og fik lov at stå i køleskabet i 1 time… inden de røg på min blinispande, som var smurt med en dråbe olie. Bliniserne skal stege ved moderat varme… lad være med at vende ryggen til, de bliver hurtigt brændte. 

Toppingen til den første blinis er virkelig velsmagende. Dog må man godt være en anelse mere nærig med dressingen, end jeg var J uppps. Lav en dressing af en god mayonnaise og hjemmelavet basilikum pesto . Ok… du kan selvfølgelig også selv lave mayonnaisen, men de vise sten har jeg endnu ikke fundet. Bland godt med rejer i… og så er den klar.


Til den anden topping havde jeg valgt krabbekød, som blev lagt direkte på creme fraiche rørt med øko-citron og godt med friskkværnet peber på toppen.


Seriøst… meget nemmere kan det vist ikke gøres. Man behøver ikke være en ørn i et køkken og det er heller ikke voldsomt dyrt. 
Et andet forslag til blinis kunne være blinis med cavi-art

4 kommentarer:

  1. Hvor ser de skønne ud! De skal da vist i inspirationsmappen :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla.

      Tak for din søde kommentar.

      De er virkelig skønne... men ikke mindst nemme og billige ;-D Det kan jeg jo godt lide her i januar måned.

      - Pia

      Slet
  2. Ummenum, heldigt at min mad snart er færdig.. Man bliver helt sulten af at kigge med hos dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva-Maria

      Tihi... det er det farlige ved at kigge madblogs.

      - Pia

      Slet