Farmors opskrifter fra 1946

lørdag den 20. oktober 2012

Små vandbakkelser


Det er altså en sjov form for bagning… og kæresten elsker dem i alle afskygninger J Ikke mindst mine Tex Mex Chili bakkelser... Men de er til gengæld også rigtig gode J

Nå men jeg sad og rodede på nettet og faldt pludselig over Søndag, som havde en opskrift med små vandbakkelser J Sjovt som miniature-mad, altid fanger min interesse.

Jeg lavede en smule om på opskriften, netop fordi jeg selv syntes, at vandbakkelser godt må smage af noget, når der ikke skal fyld i. Her er min version:   

40 g smør
1 dl vand
50 g mel
½ tsk. salt
½ tsk. chiliflager
1 stort æg

Varm langsomt vand og smør op i en gryde.

Når smørret er smeltet, røres mel, salt og chili i… og slås godt sammen, til dejen slipper kanten.

Afkøl lidt og rør ægget i, til dejen er glat.

Kom i en sprøjtepose med glat tylle og sprøjt små vandbakkelser på bagepapir eller… brug bare en alm. frysepose med et lille hul (men alligevel ikke så lille som mit)

Bages helt sprøde ved 200 grader i 15-20 min.

De er godt nok nuttede… indfinder kæresten sig ikke snart, er jeg bange for, jeg har spist dem alle som snacks. Men… hvad han ikke ved, har han ikke ondt af… tihiJ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar