Farmors opskrifter fra 1946

fredag den 26. oktober 2012

Hestebønne-humus

I som følger med på min blog ved, at jeg i september høstede mine hestebønner… og hvilket mas det var J Skulle nogen have glemt det, så kig her, jeg behøver ikke kigge, for jeg husker det ganske klart og tydeligt.

Bønnerne ligger i fryseren i 300g pakker og hestebønne (form for) humus skulle bare afprøves J Hvis du kaster dig ud i min opskrift, skal du huske på, at hestebønner overhovedet ikke smager hen i nærheden af kikærter, som man normalt ville bruge til humus.

300g hestebønner (kogte og smuttede)
3 fed hvidløg
1 tsk. stødt spidskommen
1 tsk. stødt koriander
1 tsk. stødt ingefærd
1 tsk. salt
1 dl olie
Vand og citronsaft

Blend alle ingredienserne… vand tilsættes lidt efter lidt… indtil ønskede konsistens er opnået. Smag til med ekstra salt og citronsaft.

Smagen er… hvordan skal jeg forklare det?? Bitter, besk… øhh anderledes på den gode måde… passer fortrinligt som ”dyppelse” til pasta.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar