Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 11. september 2012

Ikke alting lykkedes i en gasgrill

Men det gør det så sandelig heller ikke på en weber kulgrill med nyindkøbt fiskeholder J

En af mine etiketter hedder: Traume-mad, her ender alle mine mislykkede forsøg, ting der skal forsøges igen eller det jeg bare aldrig nogensinde skal prøve igen J Og ja… den slags madlavning har jeg også. Har du ikke det??

Nå… men da vi sidst var i Fiskebutikken Møllefisk, købte vi hele makreller, som skulle ende deres dage på grillen. Men uden først at tjekke stegetider eller grillmetoder gik vi i gang. Dyrene blev renset, krydret og stoppet med friskplukket persille og øko-citron og røg i fiskeholderen.

Efter en halv time ved indirekte varme, så de ganske lækre ud… og når man trykkede på dem, virkede de færdige. Ja, det tror da pokker J de var simpelthen grillet ihjel.


Makrel er en fed fisk, men det observerede vi slet ikke… havde jeg ikke vidst bedre, ville jeg have troet, det var bunden af en sur gammel gummistøvle, men ikke nok med det… fiskeholderen flåede simpelthen dyrene i stykker, da den skulle åbnes…

Næste gang… og der bliver en næste gang, J vælger jeg for det første at grille dem i smurt stanniol over direkte varme. For det andet… 3-4 minutter på hver side må kunne gøre tricket. Har du andre forslag??

Afslutningsvis… vi gik altså ikke sultne i seng. Salat, grillede majs, bagte rødbeder og oste-pitabrød… røg i halsrøret under højlydt grin. Makrel på grill… det er en ommer J  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar