Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 30. september 2012

Danæg opskrifter

Jeg elsker hurtige retter… og med æg i køleskabet kommer man langt. Se f.eks. her. I skolekantinen hvor jeg arbejder, bruger vi æg i sandwich og selvfølgelig til æggesalat… æggene vi får er fra Danæg og i bakken ligger der altid en opskrift. Denne gang på ”Spicy spagetti carbonara”.

For det ikke skal være løgn, har jeg aldrig lavet det fra bunden… men brugt Knorrs pulver-produkt, som jeg i øvrigt godt kan lide  J Men let ser det jo ud… så det skulle prøves.

Spagettien blev udskiftet med skruer… og citrontimianen med alm. timian. Men ellers blev opskriften fulgt til punkt og prikke. Her serveret med en lille salsa af tomater, rødløg og squash… vendt i en anelse olie og sambal oelek.

Konklusion: Smagen var godt nok den rigtige… meeeeeeeen. Selvfølgelig burde jeg have været klogere og vidst, at pastaen og æggemassen skulle have været rørt sammen i en varm gryde eller på panden. Det at jeg bare vendte den sammen gjorde, at æggesmagen var helt enormt gennemtrængende. Halleluja for pasteuriserede æg J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar