Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 15. juli 2012

Kyllinge-nuggets på godt og ondt


Dette er mine kyllinge-nuggets J

4 kyllingebryster i en frostpose… og overhovedet ingen kreative ideer til aftensmad L Tankerne summede omkring favoritten , men vi har fået så meget spinat og soltørrede tomater på det sidste, at det ikke var en valgmulighed. Desuden… hvorfor pokker putter jeg også hele 4 bryster i en pose, når vi knap nok kan spise 2?? Men det er en helt anden sag…

Enden blev at jeg stegte to til tortillas ... Og stod så tilbage med de sidste. Hvorfor jeg kom til at tænke på Jamie Oliver… ved jeg ikke. Men kom i tanke om et program, hvor han forsøgte at omvende børn til at fravælge ”købe” nuggets, så valget blev kyllingenuggets a la Mini-hakkeren… eller burde jeg egentlig ikke bare kalde dem panerede kyllingestykker?? En ting ligger fast… jeg køber aldrig de fabriksfremstillede igen. Bvadr L For selvfølge skulle jeg efterfølgende lige på nettet og tjekke, hvordan de fremstilles, kig her det er virkeligt for ulækkert og en frygtelig øjenåbner…

Og når nu det er så nemt, selv at lave dem… og sikkert også meget billigere… for ikke nævne mindre sundhedsfarlige, så er det da det, man skal. Vend kyllingestykker i krydret mel, dyp dem i sammenpisket æg… for derefter at give dem en omgang rasp. Vupti… en tur på panden, det er der ingen ben, skrog, skind, blod eller øjne i…

Hvad er dit værste fabriksfremstillede madprodukt??

2 kommentarer:

  1. Jeg vender mine kyllingenuggets i cornflaks med grahamsmel og karry.
    Pensler dem med smeltet smør og så i ovnen....

    Færdigmad??? Jeg synes ruller med "boller i karry" "risengrød" ser grimt ud.... Men jeg har aldrig smagt det.

    Kh
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hovsa... det var jo en rigtig god ide ;-D

      Rent faktisk har jeg prøvet rullerne med risengrød. Jeg var nærmest tvangsindlagt... havde et arrangement for 80 personer, og da jeg fik overbragt risengrøden en anden havde kogt hjemme, var den brændt på ;-( Ergo jeg havde ikke andre valg, men ris a la manden blev nu udemærket... der var ialtfald ingen, der beklagede sig...

      Slet