Farmors opskrifter fra 1946

onsdag den 4. april 2012

Us-steak

Da jeg for et stykke tid siden vandt en opskriftskonkurrence på Vild Med Mad  modtog jeg et gavekort til Super Best J Normalt ikke en forretning jeg handler i, men gavekortet blev investeret i kød for alle pengene… heriblandt Us-steak af oksebov.

Kæresten er vild med store røde bøffer… og jeg er forvist fra køkkenet uden mulighed for indblanding. Det er hårdt J Men det lykkedes ham nu altid at fremtrylle lækkert mad på egen hånd J

I går havde han barbeque marineret steaksene i 20 minutter… inden de røg på en hed pande i ca. 2 minutter på hver side… de blev røde J men lækre.

Dertil fik vi små bagte kartofler med 2 slags kryddersmør… en med hvidløg og en med basilikum. Desuden en anelse wokgrønsager.

Desværre er han endnu ikke med på min galej… som handler om at dokumenterer alt i skrift og billeder… hæ hæ, han syntes nærmest, der er en tvangshandling fra min side… og funderer stadig over, hvorfor jeg gider J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar