Farmors opskrifter fra 1946

torsdag den 16. februar 2012

Krydrede skinke-horn


Mangler du lidt nyt til madpakkerne… eller suppen… eller bare når du er sulten for sjov? Så skal du prøve mine krydrede skinke-horn. Det blev til dato, de bedste horn jeg har lavet… fortryder bare jeg ikke lavede dobbelt portion

Til 12 stk. skal bruges:
25g gær
2 dl vand
½ tsk. salt
½ tsk. chiliflager
1 dl rugmel
Og hvedemel for resten (4-5 dl ca.)

Desuden skal der bruges:
Sennep
Skinke-pålæg (eller hamburgerryg)
Revet cheddar
1 æg
Friskkværnet peber og groft salt

Opløs gæren i vandet og tilsæt mel, salt og chiliflager. Det helt nøjagtige mål på hvedemel har jeg ikke… jeg tilsætter mel, til jeg fornemmer, dejen er god at arbejde med. (Hellere klistret end tør)
Lad dejen hæve 30 minutter eller længere
Del dejen i to… rul den tyndt ud i en cirkel… og del den i 6
Smør ”trekanterne” med sennep, drys med cheddar og slut med skinke-pålæg
Hornene rulles tæt sammen fra den brede ende… vend snippen nedad, hvis det kan lade sig gøre
Lad hornene hæve yderligere 15-20 minutter, inden der pensles med et pisket æg
Giv alle hornene et drys peber og salt
Bages ved 225 grader i 15 minutter 
Ååhh hvilken herlig duft… og hvilken smag 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar