Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 29. januar 2012

Røget laks og rejer


En forret helt uden udfordringer

I fryseren var der 100g lakserester fra Rema… op til jul var jeg heldig at finde tykke rester… helt perfekte, til mit formål.

På strimlet romainesalat lagde jeg strimler af laks og en lille håndfuld rejer. Små skiver flutes blev ristet… så de blev dejligt knasende.

Dild-dressingen blev dog ikke, som jeg havde i tankerne… den skulle have været irgrøn, men… dild blendet med en anelse cremefraiche, hvor jeg totalt overdrev med cremefraichen, gjorde at den blev alt alt for tynd. Absolut nødvendigt at tykne den med ekstra cremefraiche… smagt til med øko citronsaft og Himalaya krystalsalt, endte den med at blive rigtig god. 

Forretten blev pyntet af med sort cavi-art , tomat og citron… dildkvistene kom jeg i tanke om, da tallerkenerne var tomme 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar