Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 24. januar 2012

Let aftensmad

Efter en træningstime… hvor jeg i den grad opdagede muskler, jeg ikke anede eksisterede, var jeg godt mørbanket, men ikke mindst monster-sulten.

Kærsten mente dog ikke, hans kolonariske evner nåede de uanede højder, han havde forestillet sig... men… som jeg altid siger: ”Ost eller bacon kan redde enhver ret” J


Han havde banket bådkartofler og rødspætteruller i ovnen… begge dele let krydret med salt og peber. Og så var der lige den med osten… fuldfed havarti ost i rigelige mængder. Mit lille madhjerte… det storsmilede J   


I præcis hvilken rækkefølge, tid og ingredienser han arbejdede med… har jeg ingen anelse om. Jeg kan ikke altid følge den logiske fremgangsmåde, når han laver mad… men vi får nu altid en lækkerbisken på tallerkenen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar