Farmors opskrifter fra 1946

torsdag den 29. december 2011

Blinis med cavi-art


Hvor svært kan det være?? En eller anden form for dej i en 4-hullet pande… det kan selv jeg da finde ud af. Ha ha… Opskrift havde jeg ingen af, så det blev lidt på slum. Køkkenregionen skal tømmes, før der kommer nyt på hylderne.

Ca. 12 blinis
3 dl mel
1 tsk. bagepulver
1 tsk. salt
½ tsk. tørret basilikum
2 dl mælk
1 spsk. olie
Og en slat vand

Blev pisket sammen og sat på køl i 10 minutter
Blinispanden blev varmet op og smurt med en anelse olie
Dejen sat på… jeg havde forstillet mig, den selv ville flyde ud og fylde hullerne… men det gjorde den nu ikke uden hjælp
Hvor længe de skal have?? Her snakker vi sekunder…
Der blev 12 små blinis ud af portionen
De blev pyntet med cremefraiche, der var rørt op med en smule mayonnaise… og smagt til med citron, salt og peber 
På toppen… hakket løg, sorte og røde cavi-art. Specielt er jeg vild med den røde… ”lakse caviar”. Fornemmelsen og smagen… når de små fine kugler springer i munden, den er lækker






Ingen kommentarer:

Send en kommentar